18 februari 2013

Master of differential

 
Oeps, een berichtje van mijn provider.
U kunt geen e-mail meer ontvangen noch versturen.
Uw inbox is vol.
 
 
De oorzaak was duidelijk.
Bijzonder gaaf om van Walter, de Master of Differential, een update te krijgen.
Op de foto zie ik een bekend doosje.
Hierin zit de "QUAIFE ATB GEAR LIMITED SLIP DIFFERENTIAL"


 
Nu is het de kunst om met de onderdelen uit het rechter kartonnen doosje weer een versnellingsbak te maken.
 
 
Voor mij als leek ziet het er spectaculair uit.
  
 
Zelf heb ik zo'n ding nog nooit van mijn leven opengemaakt.

 
Dit is de overbrenging.
 
 
Het "kapje" wat hier op hoort is door mij tijdens de Kerststallentocht aan barrels gereden.
( gescheurd )

 
De schakelvork monteren
 
 
Het lijkt wel een cursus.
 
 
Wat Walter nu aan het doen is, is mij een raadsel.
 
 
Effe opletten, Cees, zo doe je dat...



IMPORTANT !

 
Fitting should be carried out by an experienced, qualified mechanic.
Crown wheel securing bolts should be treated with Loctite.

 
Met de Master of differential, Walter, komt het helemaal goed.


Wat een beauty !
Dan bedoel ik niet de priseas.


Mooie overzichtfoto van de Quaife.
Voor mij is dit een brug te ver.
Als ik hier ooit aan zou beginnen dan weet ik zeker dat "the lifetime warranty" komt te vervallen.
Wel heb ik zin om een keer "droog" te oefenen.

 

4 opmerkingen:

  1. En? Bevalt de quaife? Ik ben benieuwd, wil 'm ook eventueel monteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor het off road rijden bevalt de Quaife uitstekend.
    Voor op de gewone weg zie ik, eerlijk gezegd, geen meerwaarde.
    ( te dure investering )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OK, dank voor het antwoord. Ik ga ook off road rijden, en dan wil ik grip houden. Is inbouw zelf te doen, denk je?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik sommige zie sleutelen dan denk ik van wel maar op dat niveau zit ik zelf niet.

    BeantwoordenVerwijderen