7 juli 2013

oliedrukcontrolelampje



Het oliedrukcontrolelampje in het dashboard van Trapper doet het niet.
Mijn eerste gedachte ging uit naar het gloeilampje. Na al die jaren, geen hond heeft er ooit naar gekeken, zal dat wel stuk zijn.
Na wat rek- en strekoefeningen gelukte het mij om de houder uit het dashboard te demonteren.
Zoals gewoonlijk zijn alle koperen aansluitingen aan oxidatie onderhevig.
Gelukkig meet ik spanning.
Na het lampje onder een vergrootglas te hebben bekeken, tsja het is wat als je ouder wordt, bleek het gloeidraadje niet te zijn doorgebrand.
Hierop heb ik maar een schuurpapiertje genomen om alle stekkeraansluitingen flink op te schuren.
Dit gaf niet het juiste resultaat.
Dan maar een elektrisch schema erbij halen.
Jos, je bent niet de enige ! ;-)
Nu is het oliedrukcontact aan de beurt.
Wauw, deze zit onder de bagger.
 

 
Ook hier heb ik de boel opgeschuurd en in de "KONTAKT 60", oplossende kontaktreiniger gezet.
Wat een wereldspul is dat.
Ideaal voor oude flipperkasten, jukeboxen etc.
Enne.......
Het oliedrukcontrolelampje brandt weer. !
Op de verpakking lees ik:
CRC Industries Europe N.V., Touwslagerstraat 1, B-9240 Zele België.
Wat hebben wij toch met België ? ;-)
 
 

2 opmerkingen: